Categories

Archives

Kalender heenronde 2011-2012

Kalender VC Outlaws: seizoen 2011-2012

(Heenronde)

 

Di 13/09/11: VC Outlaws – WiWiVol in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 19.30u(T2).

Di 20/09/11: VC Outlaws – Retouchken in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om  19.30u(T4).

Di 27/09/11: VC Outlaws – Bavo in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 19.30u(T1).

Ma 03/10/11: VC Outlaws – The Young Ones in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 21.00u(T1).

Di 11/10/11: VC Outlaws – Gozi in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 21.00u(T2).

Di 18/10/11: VC Outlaws – Wase Wind in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 21.00u(T2).

Di 25/10/11: VC Outlaws – Giardino in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 21.00u(T2).

Ma 31/10/11: VC Outlaws – Skorrymorry in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 19.30u(T2).

Di 08/11/11: VC Outlaws – Val Aan in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 21.00u(T3).

Di 15/11/11: VC Outlaws – Jokri in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 21.00u(T2).

Di 22/11/11: VC Outlaws – Debo in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 21.00u(T3).

Di 29/11/11: VC Outlaws – Woonexponent in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 19.30u(T2).

Di 06/12/11: VC Outlaws – Diesel in “De Witte Molen” in Sint-Niklaas om 19.30u(T1).

De terugronde 2010-2011  in cijfers:

 

Aantal gespeelde matchen: 14

 

Aantal overwinningen: 12

 

Aantal nederlagen: 2

 

Aantal gewonnen setten: 44

 

Aantal behaalde punten: 61

 

Gemiddeld aantal punten per set: 24.125/25

 

Top 3 van aanwezigheden op training:

  1. Boënne Marc(1 keer afwezig)
  2. Buys Joris(2 keer afwezig)

             Limbourg Lindsay(2 keer afwezig)

             Picqueur Johan(2 keer afwezig)

     3.    Cole Samuel(3 keer afwezig)

 

Proficiat voor deze top 3 !!!

 

Top 3 van aanwezigheden op match:

  1. Nazairi Miralam(0 keer afwezig)

             Boënne Marc(0 keer afwezig)

            Vanlandeghem Gudo(0 keer afwezig)

      2.   Buys Joris(1 keer afwezig)

      3.   Vereecken Bert(2 keer afwezig)

             Cole Samuel(2 keer afwezig)

 

Proficiat ook voor deze top 3 !!!

VCO Forum

http://vcoutlaws.bbforum.be

matchverslag

VC Outlaws – Retouchken: 3-1

Setstanden: 20-19; 20-17; 20-11; 14-20

Punten: 4-3

 

VCO: Passeurs Lindsay, Johan & Marc. Hoekaanvallers Miralam, Christophe, Tim en Bert B. Midaanvallers Gudo, Joris, Samuel en Bert V.

 

Een compleet VCO zag dat er meer dan 20 supporters opgedaagd waren voor de laatste wedstrijd van het seizoen! Zelfs het Verre Oosten had een delegatie gestuurd om de Blauwbloezen aan te moedigen. De toekomstige levende Mascotte mocht de ambiance vanop de tribunes in een lekkere warme omgeving meemaken en een aantal opmerkzame VCO-spelers warmden zich op aan het stel heerlijke lange mooie (vrouwen)benen die de supportersclan sierden.

 

Wellicht hadden sommigen iets te lang gekeken of stonden ze nog te staren want bij aanvang van set 1 liep VCO meteen achter de feiten aan. (6-9; 10-13)

Onder felle impuls van de trouwBertboys, toeters en bellen en het geschreeuw van enkele laatkomers kon VCO toch de aansluiting vinden (13-14). Bij Retouchken vonden ze de tijd voor een Time-Out gekomen en zo kon T2 Samuel ook een beetje bijsturen.

Aanvankelijk leek de stress VCO de das om te doen (14-17) maar de coaching van MC Johan en de steun van de 12de man deden het tij keren! Met schitterend spel op karakter kwamen Tim, Gudo, Marc, Lindsay, Samuel en Christophe langszij (19-19) om het uiteindelijk na een heuse thrillerset koudweg af te maken. 20-19

 

Wat een opluchting bij de Technische Staf. Het eerste belangrijke punt was binnen!

In set 2 ging de helft van de ploeg aan de kant. Door de vrouwenopstelling bij de tegenstander begonnen we weer met een 1-3 achterstand. Maar trouwboy Bert plaatste VCO met een sublieme reeks 10-9 op voorsprong. Toch bleef de titelverdediger het moeilijk hebben. Joris haalde echter weer zijn sterke niveau op bepalende momenten. Retouchken probeerde nog maar zij konden niet rekenen op een achterban zoals VCO en dat maakte ook in set 2 het verschil: 20-17

 

De derde set werd aangevangen met een bemoedigend woordje van MC Johan die VCO wou hoeden voor voorbarige euforie. Dat hadden zijn decipelen zeer goed opgevangen. Ondanks alweer de achterstand, brachten een swingende Gudo en Christophe VCO snel 9-5 en 11-6 voor. Retouchken zag alle sterren bij een voor ons heel heldere hemel en vroeg begrijpelijkerwijs Time-Out. MC Johan wees nogmaals op de gevaren en was verheugd dat zijn team gefocust bleef. De springopslag van Tim bij 19-10 die nog gered werd was enkel maar uitstel van executie. Een aanval opgezet na receptie van Samuel en pass van Marc werd de defensie van Retouchken door Christophe gefusileerd. 20-11

 

De kampioenstitel was binnen. Op de tribunes begon het feestje. De vierde set was overbodig en sommige spelers zaten met hun gedachten al duidelijk in hogere sferen.

Johan wou het seizoen toch nog spelend afsluiten en nu de zekerheid er was kon hij met goed ingepakte knie postvatten tussen de lijnen. Dat ijskoud invallen geen sinucure is bleek meteen. De invalbeurt bleek geen stevig vervolg te zijn van het hoge niveau van de 3 eerste sets. De kloof was snel onoverbrugbaar. Niemand die de stand heeft bijgehouden maar het verschil was groot. Vanop de bank werd er geroepen maar de enthousiaste supporters zagen het allang niet meer.

De titel was binnen, het feestje was al bezig.

De buikschuivende groet die de VCO-spelers aan hun trouwe supporters bracht was een oprechte dank voor zoveel luidkeelse steun.

 

VCO Kampioen voor het tweede jaar op rij!

 

Bedankt aan alle spelers, Technische Staf, Bestuur, Sponsors, (Ere-)Leden, sympathisanten

 

Tot volgend seizoen

 

VCO, Let’s go !!!

 

MC Johan

Bedankt Supporters

Bij deze wil ik iedereen die de supporters oproep beantwoord heeft bedanken !!!

Ik denk dat we jullie teruggegeven hebben wat we jullie beloofd hadden, namelijk de kampioenstitel !!!

Wij zijn dus kampioen, dit door het harde werk heel het seizoen lang, van alle spelers en technische staf.

Aan allen die deze titel mogelijk gemaakt hebben, DANK U !!!

Op naar volgend seizoen en hopend op een plaatsje in reeks 2.

Supportersoproep

Aan alle spelers/speelsters, symphatisanten, bestuursleden en supporters van VC Outlaws,

Vrijdag 13 mei spelen wij onze laatste match van het seizoen om 19.30u in sporthal De Witte Molen in Sint-Niklaas(terrein 5).

We staan momenteel 3 punten voor op de nr.2: Debo.

We hopen kampioen te spelen vrijdag, en zouden dit zeker willen doen vooruit gestuwd door tal van supporters.
We zouden graag, zoals vorig jaar hebben dat de supporters het dak van de Witte Molen eraf blazen en dat er “positief” gesupporterd en geroepen word.

VCO heeft jullie steun nodig en VCO zal proberen er alles aan te doen jullie die dag iets terug te geven in de vorm van een kampioenentitel!

Ik hoop tot vrijdag,

Marc Boënne
Voorzitter VC Outlaws

1 The Outlaws 57,0 (13 gespeelde matchen)
2 Debo 54,0 (13 gespeelde matchen)
3 Giardino 50,0 (13 gespeelde matchen)
4 Skorrymorry 49,0 (13 gespeelde matchen)
5 Retouchken 46,0 (13 gespeelde matchen)
6 Wase Wind 40,0 (13 gespeelde matchen)
7 WiWiVol 34,0 (13 gespeelde matchen)
8 Bavo 29,0 (13 gespeelde matchen)

Matchverslag

VCO – Bavo

Uitslag: 5-2

Setstanden: 25-13; 25-11; 25-16; 25-17

 

VC Outlaws: Passeurs Marc, Lindsay en Bert B. Hoekaanvallers Tim, Gudo en Miralam. Midaanvallers Bert V, Samuel en Joris.

 

Voor aanvang wist iedereen dat dit een match was waar we niks te winnen hadden, maar alles te verliezen. Een match waar we 5 punten moesten pakken voor met een gerust gemoed naar de laatste match toe te leven. Dit zorgde uiteraard voor de nodige stress bij de spelers.

Maar het eerste slachtoffer viel niet door de stress, maar door een bal van de ploegen die voor ons speelde. Joris kreeg deze recht op zijn neus en bril. Doordat zijn neus stevig geraakt was en bloedde, kon Joris de match niet beginnen en heeft hij uiteindelijk geen seconde gespeeld op deze match.

 

Uiteindelijk begonnen we aan de eerste set.

Het ging vrij gelijk op, met zelfs op sommige momenten een voorsprong voor Bavo, maar de goede passes van Lindsay en Bert B zorgde ervoor dat “Timberboem” alles binnensloeg. We liepen hierdoor enkele punten uit en nadien deed “Gudo Kanon” hetzelfde. We wonnen de set na een aarzelend begin toch vrij makkelijk met 25-13.

 

Set 2 bracht met Miralam en Marc 2 nieuwe namen. Miralam deed lustig mee met het hoekaanvallersgeweld en speelde een zeer goede match. Ook tactisch een zeer sterke Miralam, mee gaan dekken waar het moest, mee naar achter gaan als het moest. Zeer goede match van Miralam.

Ook de midaanvallers waren goed op dreef, Samuel en Bert V maakte van voor veel af. Alhoewel ik denk dat Samuel nog wat last had van 3 weken zonder volleybal. Dit was vooral in de recepties te zien.

Desondanks wonnen we met 25-11.

 

In set 3 begonnen we met Gudo op de middenaanval, door een nog altijd geblesseerde Joris. Dit zorgde in het begin van de set voor wat verwarring, maar dit werd goed gemaakte door de nodige vechtlust. Vechtlust, ervoor gaan, toch niet evident als je tegen de laatste in het klassement speelt. We kwamen door enkele mooie rally’s terug en wonnen met 25-16.

 

Set 4: altijd moeilijk om de concentratie te behouden. Gudo werd terug op de midden geposteerd en Miralam en Bert B werden voor hun goede match met basisplaatsen beloond. Respectievelijk op de hoekaanval en op de pas.

Set 4  verliep zeer gespannen tot een opslagreeks van Gudo het verschil maakte. We liepen 4 punten uit en begonnen terug mooi volley te spelen. We wonnen de set met 25-17.

 

We wonnen de match die we moesten winnen en kregen er nog een geschenkje van Wase Wind bovenop dat weliswaar verloor van Debo, maar hen wel een punt afnam. Debo won met 4-3 van Wase wind, wat ons 3 punten voorsprong geeft om aan de laatste match te beginnen.

 

Marc

Sponsoren

Hebben hun sponsorcontract van vorige jaren verlengt:

Indaver: http://www.indaver.be/Doel.1702.0.html?&L=2

Sita: http://www.sita.be/

Pioneer: http://www.pioneer.be/

KBC: https://www.kbc.be/IPA/D9e01

Patrick Sportswear: http://www.patrick.eu/

 

Dank aan hen

VCO-Wase Wind(04/04/2011)

VCO – Wase Wind
Uitslag: 5-0
Setstanden: 25-0; 25-0; 25-0; 25-00

VC Outlaws: Passeurs Marc, Johan en Lindsay. Hoekaanvallers Tim, Bert B en Miralam. Midaanvallers Bert V, Samuel, Joris en Gudo.

Forfaitwinst.

We speelde daarom een onderlinge match 5 tegen 5.
Marc, Johan, Bert B, Gudo en Bert V Versus Lindsay, Tim, Miralam, Samuel en Joris.
De 2de ploeg won een spannende 4setter met 3-1, waaronder 2 sets die op 25-24 eindigde.
Proficiat aan hen.

Uiteindelijk doen we een goede zaak. We pakken 5 punten en hebben een uitgebreide training gehad waarop iedereen zich geamuseerd heeft.
Dus Amusement + 5 punten = geweldige combinatie.

Marc