Categories

Archives

VCO-Skorrymorry(14/12/2010)

VC Outlaws – Skorrymorry: 4-3
Setstanden: 25-13; 24-25; 25-19; 22-25
VC Outlaws: Passeurs: Marc en Gudo. Miralam en Christophe als hoekaanvallers.Midaanvallers: Joris en Bert V. Tenslotte allrounders Samuel en Bert B. Coach: Johan

De wedstrijd tegen Skorrymorry was de eerste van de terugronde. Binnenskamers werd er vooraf een duchtig woordje gepraat over het net mistasten van de 2de reeks.
Dat de boodschap niet op een dorre grond was gevallen bleek al snel bij aanvang van de wedstrijd. Toch was ook Skorrymorry gemotiveerd want net zij hadden in de heenronde VCO verrassend geklopt. Tot 10-10 gingen de bordjes gelijk op maar toen achtten de blauwen het tijd om orde op zaken te stellen en een kloof te slaan (16-11) om daarna ongenadig hard toe te slaan. Setwinst 25-13

De tweede set bleek nog maar eens dat VCO nog altijd niet in het reine was met zichzelf. Naarstig naar de juiste vorm op zoek klampte het aan (7-7) kwam op voorsprong (16-12) maar moest na een zware uitputtingsslag (16-17; 16-21; 19-22; 23-23) uiteindelijk toch de duimen leggen). 24-25

Zelfde beeld in de derde set. Skorrymorry gaf geen krimp tot 18-18 (!). VCO trad aan in een onuitgegeven formatie met Gudo op de pass. Het gaf te vaak communicatiestoornissen die VCO onnodig punten kostten. Zonde. Uiteindelijk lukte het op karakter toch set 3 binnen te halen: 25-19

De slotset begon met een reeks van Marc zowaar waardoor we 5-3 voorkwamen. Maar Skorrymorry bleek een taaie klant en boog de achterstand nog maar eens om. Bij 14-18 probeerde T2 Samuel nog eens iedereen te overtuigen ook de laatste puntjes alles te geven maar het was Skorrymorry dat ons ondanks de overwinning toch met een wrang gevoel achterliet. 22-25

MC Johan

Woordje van de voorzitter

Aan allen,

Na de aankondiging van het dubbel peterschap van 2 bv’s, spreekt een fiere voorzitter tot jullie.

We zijn en blijven Outlaws, we zijn niet zoals elke andere ploeg en we willen ook niet zijn zoals alle anderen. Daarom kiezen we ook niet voor een meter en een peter, maar voor 2 peters.

De keuze voor Nigel Williams en Bert Gabriëls, is een keuze voor 2 stand – up comedians met TV – ervaring(zonde van de zendtijd, comedie casino, …).

Stand – up comedians omdat plezier bij onze ploeg vooraan staat !!!

Onze 2 peters zullen ons helpen met het verkrijgen van meer sponsoring door hun gezicht aan onze ploeg te verbinden.

Door meer sponsoring zullen we onder andere meer groepsactiviteiten kunnen organiseren en kunnen we deze ook gratis maken.

Ze zullen ons ook een mentale boost geven om verder te blijven doen wat we doen.
Als ze tijd hebben, zullen ze ook één of meerdere matchen in het seizoen komen supporteren voor onze ploeg !!!

Dit zal ons stimuleren om tijdens de matchen met nog meer inzet te spelen en nog meer plezier aan ons spel te beleven(voor en na de match).

Ik wil Nigel en Bert nogmaals bedanken voor hun steun en jullie welkom heten bij de VC Outlaws familie !!!

Mvg,
Marc Boënne
Voorzitter VC Outlaws

Beachtornooi Sint-Niklaas

Beachtornooi in Sint-Niklaas

Zondag 28/6/2010 behaalde VC Outlaws een 2de plaats op het Beachtornooi in Sint-Niklaas en dit op de 36ploegen.
 
Dit leverde ons alweer een beker op.
 
Proficiat voor alle deelnemende spelers!

Indoor tornooi Schoten

VC Outlaws pakt de 3de plaats in het indoortornooi in Schoten en pakt weer een beker.
Na de beker in het begin van het jaar op het tornooi van de Witte Merel, de beker van het beachtornooi in Temse en de kampioensbeker van de Walivol in Sint-Niklaas is dit dus de 4de beker van het jaar!
 
Proficiat aan de deelnemende spelers/speelsters

Seizoen 2009-2010 in cijfers

Seizoen 2009-2010 in cijfers:

 

Aantal gespeelde matchen: 27

 

Aantal overwinningen: 16

 

Aantal nederlagen: 11

 

Aantal gewonnen setten: 60

 

Aantal behaalde punten: 102

 

Gemiddeld aantal punten per set: 22,35/25

 

Top 3 van aanwezigheden op training:

  1. Vereecken Bert(1 keer afwezig)
  2. Boënne Marc(3 keer afwezig)

      3.  Naizari Miralam(4 keer afwezig)

 

Proficiat voor deze top 3 !!!

 

Top 3 van aanwezigheden op match:

 

  1. Nazairi Miralam(0 keer afwezig)
  2. Vereecken Bert(3 keer afwezig)
  3. Picqueur Johan(4 keer afwezig)Boënne Bert(4 keer afwezig)Cole Samuel(4 keer afwezig)

 

Proficiat ook voor deze top 3 !!!

Cijfers

De Terugronde 2009-2010 in cijfers:

 

Aantal gespeelde matchen: 15

 

Aantal overwinningen: 12

 

Aantal nederlagen: 3

 

Aantal gewonnen setten: 42

 

Aantal behaalde punten: 63

 

Gemiddeld aantal punten per set: 23,37/25

 

Top 3 van aanwezigheden op training:

  1. Naizari Miralam(0 keer afwezig)
  2. Vereecken Bert(1 keer afwezig)Boënne Marc(1 keer afwezig)

      3.  Cole Samuel(2 keer afwezig)

 

Proficiat voor deze top 3 !!!

 

Top 3 van aanwezigheden op match:

  1. Cole Samuel(0 keer afwezig)Nazairi Miralam(0 keer afwezig)

     2.    Boënne Bert(2 keer afwezig)Picqeuer Johan(2 keer afwezig)

     3.    Vereecken Bert(3 keer afwezig)

 

Proficiat ook voor deze top 3 !!!

Drie prijzen in 1 week

Op zaterdag 1 mei wonnen Christophe, Miralam, Bert V en Joris als 1 van de 2 deelnemende ploegen van VC Outlaws het grastornooi van Lochristi ! (De andere ploeg werd derde)
 
Vrijdag 7 mei pakte we drie punten in de laatste competitiematch van de Walivol competitie(indoor) en kroonden we onszelf tot kampioen van de derde reeks !(Hier hebben we natuurlijk een hele terugronde voor moeten spelen en hiervoor zorgde de volgende helden: Marc, Samuel, Bert B, Bert V, Joris, Christophe, Lindsay, Gudo, Johan, Stijn, Willem, Miralam en Kristof).
 
Zondag 9 mei pakte Bert B, Bert V, Miralam en Marc de tornooiwinst op het beachtornooi van Temse !
 
Zo pakken we drie prijzen op drie verschillende ondergronden!
 
Gefeliciteerd aan allen, maar laten we niet vergeten dat deelnemen en plezier maken nog altijd belangrijker is dan winnen !!!

Eindrangschikking

Eindrangschikking na 15 wedstrijden:

  1. VC Outlaws(63 punten)
  2. Amavoc(61 punten)
  3. Retouchken(60 punten)
  4. Skorrymorry(52 punten)
  5. WiWiVol(36 punten)
  6. Bavo(36 punten)

Wedstrijdverslag

Verslag VC Outlaws –Retouchken op 07/05/10:

Setstanden: 16-20(21-25), 10-20(15-25), 16-20(21-25), 20-17(25-22)

Setten: 1-3

Punten: 3-4

Matchverslag:

-         Aanwezig op de match waren: Miralam, Stijn, Johan, Lindsay, Christophe, Bert V, Bert B, Samuel en Marc.

-         Iedereen wist wat er moest gebeuren vandaag, er was enorm veel stress in de ploeg, bij iedereen. Het ene punt dat we nog moesten pakken, werd gepakt, maar ook daarna speelde we verkrampt. Pas in de laatste set ging het beter.

-         Maar we kunnen concluderen dat we een terechte kampioen zijn. We houden nog 2 punten over op Amavoc, nog 3 op Retouchken en we hebben meer dan het dubbele van de punten van de laatste en voorlaatste. We wonnen het meeste matchen van alle ploegen, we wonnen van de 3 onderlinge duels van elke ploeg minstens 2 keer. We wonnen 12 van de 15 matchen.

-         We hebben dus onze eerste titel in ons bestaan beet !!!

-         De gespannen sfeer op het veld werd grotendeels overstegen door de vele supporters(een vijftiental) die kwamen kijken naar onze “kampioenenmatch”. Spijtig dat we hen geen overwinning konden geven, maar gelukkig wonnen we de laatste set nog. Vocaal zeer sterke supporters, een groot spandoek, veel toeters, … Bedankt Supporters!!!

-         Bedankt ook aan iedereen die er in de terugronde mee voor gezorgd heeft dat we de titel pakte, want dit gaat niet over één match, maar over de volle 15 matchen. Bedankt dus aan het bestuur en aan alle spelers !!!

Iedereen die wil, mag reageren op dit verslag.

Marc.

Wedstrijdverslag

Verslag VC Outlaws – WiWiVol op 03/05/10:

Setstanden: 25-16, 25-16, 25-14, 25-14

Setten: 4-0

Punten: 5-2

Matchverslag:

-         Aanwezig op de match waren: Miralam, Johan, Gudo, Lindsay, Joris, Bert V, Samuel en Marc als coach.

-         Een verdiende overwinning. We speelde niet onze beste match, maar waren wel veel beter.

-         Dit is de laatste match voor Joris en Gudo van dit seizoen. Zij kunnen de laatste match van vrijdag niet mee doen, dus alvast bedankt voor de gespeelde matchen dit seizoen en we hopen dat iedereen volgend seizoen terug van de partij is. We zullen proberen voor hen en voor heel de ploeg vrijdag de titel te pakken.

-         Bij deze een oproep aan de supporters(die vandaag weer talrijk en luidruchtig aanwezig waren) om vrijdag zeker te komen en liefst met zoveel mogelijk volk. Breng maar vrienden/vriendinnen mee en doe maar zot, laat jullie volledig gaan. Beschilderde gezichten, toeters, bellen, cheerleader pompons, alles wat je maar kan bedenken.

Iedereen die wil, mag reageren op dit verslag.

Marc.